Bu makalemiz mevcut web sitelerin veya yapım aşamasında web sitelerin açılış hızının SEO‘ açısından önemini anlatmaktadır. Son yıllarda site içi seo konusunda bir çok makalede bu konuya değinilmekte, bu yazılara ek olarak yazımızda bilimsel araştırmalara da yer verilmekte.
Bir Web Sitenin Hızlı Açılması Ne kadar Önemli!?
Araştırmalara göre son üç yılda, ortalama web sayfası boyutta ikiye katlanmış, bağlantı hızları ise sabit kalmıştır. Ve böylece, bir sayfanın mobil cihazda yüklenmesi için geçen ortalama süre 15 saniye olarak açıklanmış. Bu veriye dayanarak Google‘ kullanıcısına kaliteli ve doğru sonuçların yanında hızlı açılan web sitelerini ziyaret etmesini istiyor diyebiliriz. Bu durumu kişisel olarak ele alırsak bir çoğumuz arama motorunda her hangi bir araştırma yaparken karşımıza gelen sonuçlarda eğer yavaş açılan bir e-ticaret,blog,haber sitesi var ise kapatıp diğer sonuçlara yönelebiliriyoruz.
Yapılan Araştırmalar?
Ekim / Kasım 2018’de, Unbounce 750 tüketici ve 395 pazarlamacıyla anket yaptı ve – her iki grup da yavaş sayfa yükleme sürelerini zaten biliyorsa, tüketici davranışını etkiliyor
Önemli bulgular:
- Sayfaların yüklenmesini beklemek söz konusu olduğunda, tüketicilerin çoğu gerçekte olduğundan daha sabırlı olduklarını düşünüyor .
- Tüketicilerin yaklaşık % 70‘i bu sayfa hızının çevrimiçi bir perakendeciden satın alma istekliliğini etkilediğini kabul ediyor .
- Önemli olduğunu bilmelerine rağmen , pazarlamacıların çoğu sayfa hızını öncelik haline getirmediğini belirtiyor.
Doğu Altlıkları’nın, Batı Altlıkları’na kıyasla yavaş yerlerden satın alma olasılığı daha düşüktür. New York’ta yaşayan tüketicilerden% 82’si, hızın satın alma kararını etkilediğini, Kaliforniyalıların ise sadece% 60’ının onları etkilediğini kabul ediyor.
Android kullanıcıları iOS kullanıcılarından daha sabırlı. Bir sayfanın yüklenmesi için 1-3 saniye bekleyecek olanların% 64’ü iOS kullanıcısı, yalnızca% 36’sı Android kullanıcısıydı. 11-13 saniye bekleyeceklerini söyleyenlerin yalnızca% 36’sı iOS kullanıcıları ve% 61’i Android kullanıcılarıydı. (IOS cep telefonu, 65% ‘ini 5 ABD)
Genç kadınlar e-ticaretten daha fazlasını istiyor. Çok daha genç kadınlar (18-24), aynı yaştaki erkeklerden daha fazla sekmeyi kapatıp alışverişi durduracaklarını söylüyor. Bu yaş grubundaki kadınların% 86’sı (erkeklerin% 14’üne kıyasla), bir sayfa yavaş olduğunda satın alma olasılıklarının daha düşük olduğunu söyledi.
Paylaşılan veriye göre SEO Uzmanı ve Dijital Pazarlama Uzmanı arkadaşların bu konuda kesinlikle site içi seo çalışmalarında daha fazla önem vermesi gerektiğini görmekteyiz.
Site Hızını Hangi Araçlarla Kontrol Edebilirim?
Yazımızın bu kısmı Seo Konusunda henüz junior olan kişiler için devam etmektedir.:) Site hızını test edebileceğiniz bir çok ücretsiz ve güvenli araçlar bulunmakta bunlardan en çok kullanılan araçları sizler için listeleyeceğim.
PageSpeed Insights Google tarafından hizmete sunulan bu araç bir web sitesinin hem masaüstü hızını hemde mobil hızını gösteren bir uygulama sitenizin hızını düşüren ögeleri de belirtmekte. PSI sayfanın performansını özetleyen bir puan sunar. Bu puan, sayfa hakkındaki laboratuvar verilerini toplamak ve analiz etmek için Lighthouse’ı çalıştırarak belirlenir . 90 veya daha yüksek puan hızlı kabul edilir ve 50 ila 90 ortalama olarak kabul edilir. 50’nin altında yavaş olarak kabul edilir.
GT Metrix benimde aktif olarak kullandığım bu araç hem daha fazla aracın verisini hemde lokasyon olarak farklı suncular ile sorgulama yapabiliyor. GTmetrix, web sitenizi net ve kolay bir şekilde optimize etmek için bir takım özellikler ve seçenekler sunuyor Ayrıca ücretsiz olarak kullanılabiliyor. Kayıt olup web sitelerini kullanıcı paneline ekleyip sitelerinizi tek bir yerden takip etme imkanı sağlamakta.
Pingdom diğer araçlara ek olarak kullandığım bu araç da webmasterlar tarafından en çok kullanılan araçlardan birisi.Pingdom ile daha iyi bir son kullanıcı deneyimi için web sitelerinin çalışma süresini, performansını ve etkileşimlerini izleyebilirsiniz.