SEO Nedir?

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) kelimesinin kısaltması olan SEO, web sitenizin kalitesini artırarak organik olarak sitenizin trafik miktarını artırma işlemlerinin tümünü kapsamaktadır. Google, arama sonuçlarında alakalı ve gerçekten kullanıcı için en doğru sonuç olacağını düşündüğü sayfaları listeler. Bunu çoğunlukla diğer web sayfalarından gelen bağlantıların sayısını ve kalitesini analiz ederek yapar. Basit usulde web siteniz diğer web siteleri ile bağlantılı olduğu sürece Google’da yer alma potansiyeline sahiptir. Fakat tüm buna rağmen SEO, onlarca site içi ve site dışı kriterlerin yer aldığı ve sitenin bu kriterlerin ne kadarını karşıladığı ile sitenin sıralaması doğru orantılıdır.

img
img

SEO Neden Önemlidir?

Güçlü bir site mimarisi oluşturmak arama motorlarının sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde dizine eklemesine yardımcı olur. Daha da önemlisi ziyaretçilere sitenizi kullanma konusunda iyi bir deneyim sunacak ve tekrar ziyaretleri teşvik edecektir. Google’ın mobil optimizasyon ve site hızı da dahil olmak üzere, kullanıcı deneyimne giderek daha fazla önem verdiği göz önünde bulundurulmalıdır.

SEO'nun Cirolara Etkisi

SEO ile online olarak popülerliğinizi artırabilir ve ziyaretçi sayınızı dolaylı olarak artış sağlayabilirsiniz. Günümüzde internet sitelerinin sürekli olarak artması ve rekabetin bu sektöre doğru kayması ile birlikte arama motorlarında üst sıralara gelmek zorunlu hale gelmiştir. Doğru bir SEO çalışması ile anahtar kelimelerinizde üst sıralara çıkabilir, marka bilinirliğini yükseltebilir ve hedef kitlenizi artırabilirsiniz.

Hizmet Sağlayıcılar 75%
E-Ticaret Siteleri 91%
Danışmanlık Veren Firmalar 74%
Tekil Ürün Satışı 97%

Seo Danışmanlığı Kapsamında Yapılacak İşlemler Nelerdir?

Icon
SEO Stratejisi Geliştirme
Seo yaptırmak istiyorsunuz ve bunun için de bir bütçeniz var. Fakat nerden ve nasıl yapacağınızı bilmiyorsunuz? Uzun vadeli olarak arama pazarlaması için hedeflediğiniz noktaya ulaşmanızı sağlayacak planların kapsamlı olarak yapılmasına yardımcı olmaktayız.
Icon
Anahtar Kelime Araştırma Ve Analizi
SEO’da en sıkıntılı ve en önemli noktaların başında gelen anahtar kelime araştırmasıdır. Bu analizin doğru yapılması ile birlikte, yüksek dönüşümlü ve rekabetçi anahtar kelimelerinize ek olarak, kullanıcı davranışlarına bakıp tam kapsamlı bir hedef kitle araştırması.
Icon
Site İçi Seo (On-Page SEO) Kontrolü
Sitenizin SEO yapısının kapsamlı bir analizi ve iyileştirme için ayrıntılı öneriler. Sitenizi yüzlerce Seo kriterlerine göre analiz edip çözüm sunmaktayız. Unutmayın; İyi bir site içi SEO kaliteli bir web sitenin omurgasını oluşturmaktadır.
Icon
Site Dışı Seo (Of-Page SEO)
Hedeflenen anatar kelimelerde diğer sitelerden alınan referans linklerdir. Belirlenen kelimelere uygun sektörlerden ve arama motoru kurallarına uygun olarak backlink olarak adlandırılan bağlantılardır.
Icon
Yerel (Lokal) SEO Hizmetleri
Potansiyel müşterilerinize doğrudan ulaşarak hedef kitlenize en kısa yoldan ulaşmanız sağlanır.
Icon
Mobil SEO Hizmetleri
Aramaların büyük kısmı artık mobil cihazlardan yapıldığından, mobil arama için sitenizin optimize edilmesi.
Domain Otoritesi 2.0
1. Bölüm

Alan Adı Otoritesi eskiden tamamen aldığınız link ile ilgiliydi. Günümüzde ise bu durum biraz değişti. Bugün Google, sitenizi uzmanlık, yetki ve güvenirlik temelinde değerlendiriyor. Buna tam olarak E-A-T deniliyor. Peki E-A-T nedir?

EAT ve SEO: Google'ın İstediği İçerik Oluşturma
Bu terim bir süredir SEO'daki yerini alsada, Ağustos 2018'deki büyük Google algoritması güncellemesinden sonra önemini artırdı ve bundan sonrada sık sık bu kelimeyi duyacağız. Google'da iyi bir sıralama elde etmeniz için, markanızın uzmanlığını, otoritesini ve güvenilirliğini artırmak zorundasınız ki tam olarak EAT'nin anlamıda bu.

Başlangıçta bu güncelleme ilk olarak sağlık sektöründe etkisini gösterdi. Sağlık sektöründeki siteler için yanlış bilginin önüne geçmek adına ilgili makalenin uzman bir kişi tarafından yazılıp yazılmadığını kontrol eden bir güncelleme idi.

Bundan sonraki süreçte artık iyi içerik üst sıralarda çıkmanıza fayda sağlayacaktır. Peki EAT puanı nasıl yükselir?

img

Yazar Adlarını ve Biyografilerini Ekleyin
Bir web sitesinden veya yazıdan kimin sorumlu olduğunu anlamak, EAT değerlendirmesinin önemli bir noktasıdır. Açılış sayfaları ve ürün sayfaları gibi sayfalar için bu, genel olarak müşteri desteğinin ve iletişim bilgilerinin ya da hakkımızda sayfasının kolayca bulunabilmesi gerektiği anlamına gelir.
Ancak blog gönderilerinde bu durum konuya uygun bir uzman olup olmadıklarını değerlendirmek için yazar hakkındaki bilgilerin mevcut olması gerektiği anlamına gelir. Yani yazı sonunda mutlaka görünür biçimde yazarın profili ve bilgilerinin yer alması gerekiyor.

Şeffaf Olun
Site tasarımınızın ve kullanıcı deneyiminin yüksek olması, içeriğe ulaşılabilinir kolay olması gibi etmenler değerinizi yükseltecektir. Sitenizde genel olarak iletişim sayfası, referans sayfası, gizlilik politikası ve hizmet şartlarının yer aldığından emin olun.

Kişisel Markalamaya Yatırım Yapın
Markanız için mutlaka canlı olarak tutulan sosyal medya hesaplarına ihtiyacınız var. Ayrıca kitlenizle iletişime geçmeniz, onların soru ve isteklerine yanıt vermeniz güvenilirliğiniz için oldukça önemli.

Sitenizi Güvenli Kılın
Güvenilirlik sadece itibar ve doğru bilgi vermekle ilgili değildir. Güvenli bağlantı yani SSL sertifikası olmayan bir site artık “Düşük itibarlı" olarak değerlendiriliyor. Artık Chrome, tüm HTTP olan sayfaları “Güvenli Değil" olarak işaretliyor ve bu durumda EAT puanınıza olumsuz olarak etki ediyor.

Google’ın kalite derecelendirme kılavuzunda yapılan en son değişiklikler ve ardından gelen temel algoritma güncellemesi, uzmanlık, otorite ve güvenilirliğin sıralamada her zamankinden daha önemli bir rol oynadığını göstermektedir.

Arama sonuçlarındaki sıranızı korumak için bu unsurlara SEO stratejinizde yer verin.

Görsel Aramanın Yükselişi
2. Bölüm

Görsel arama konusu her zaman SEO'nun bir parçası olmuştur. Sitenize gelen trafik için öyle görünmese de görsel arama trendi son 1 senede oldukça değişti.

İnsanlar artık her zamankinden daha fazla görsel arama yapıyor. Google Lens 1 milyar kez kullanıldı. Pinterest'de ayda 600 milyondan fazla görsel arama yapılıyor. Yapılan araştırmaya göre Amerikalı tüketicilerin %36'sı görsel aramaları kullanıyor.

Görsel arama hala yeni yeni hayatımıza giren gelişmekte olan bir teknoloji. Telefonunuza Google Lens uygulamasını yükleyip açın ve odanızın etrafındakileri taramaya başlayın. Muhtemelen hemen hemen her şeyi tanımlayabildiğini göreceksiniz.Bugün, Google Lens 1 milyar nesneyi tanımlayabiliyor. Ve bu sayı her gün artıyor.

Genç tüketicilerin %62'si daha fazla görsel arama teknolojisi istiyor. Alışveriş yapmak, gidilecek olan yerleri araştırmak, tariflere bakmak vb gibi bir sürü seçenek için görsel arama kullanılıyor.

img

Görsel Arama için Sitenizi Optimize Etme
Görsel aramalarda görünmek istiyorsanız SEO ayarlarınızı doğru yapmanız gerekmektedir.Yapısal veriler ekleyerek kullanıcılara sayfanız hakkında bilgiler verebilir ve sitenize trafik çekebilirsiniz.

Hızlı bir Site için Resimleri Optimize Edin
Resimler optimize edilmediği taktirde, sitelerin yavaş açılmasını sağlar ve sayfa boyutunu artmasında en büyük rolü oynar. Yüksek hızlı ve kaliteli bir kullanıcı deneyimi sağlamak için en son görüntü optimizasyonu teknolojisi olan webp vb formatları kullanmalı ve duyarlı görüntü tekniklerini uygulamalısınız.

Yüksek Kaliteli Fotoğraflar Kullanın
Kullandığınız fotoğrafların bulanık, belirsiz olmaması ve kullanıcılara hitap etmesi gerekiyor. Arama sonuçlarında çıkan küçük görsellerde fotoğraflarınızın kaliteli olması daha fazla trafik alma olasılığını artırır.

Resimleriniz için Açıklayıcı Başlıklar Ekleyin
Görsel aramalarda sitenizi optimize ederken resimlerinizin isimleri, uzantıları eklediğiniz başlıklar, alt etiketleri eklemeniz oldukça önemlidir.

Örneğin köpek resmi yüklemek istiyorsunuz ve resminizin ismi IMG002547.JPG. Bu görseli yüklemeden önce mutlaka ismini kopek.jpg yapmanız gerekmektedir.

Google, görüntü tanımlama aracının yanında ayrıca resimleri algılamak için alt etiketlerine de dikkat eder. Alt etiketi eklerken uygun anahtar kelime eklenmeli ve sayfanın içeriği ile doğru orantılı olmalıdır. Alt etiketi eklerken çok fazla anahtar kelime eklemekten kaçının. Bu durum negatif bir kullanıcı deneyimi ile sonuçlanır ve spam olarak görülmesine yol açabilir.

E-ticaret siteleri için resimlere alt etiketi verirken ürünün kodunu veya model numarasını eklemek faydalı olabilir.

ÖRN: Arçelik Buzdolabı (260365 MI)

Bunu yapmanız için Google'ın herhangi resmi bir talimatı yok. Fakat bunu yapmak mantıklı çünkü Google ürün isimleri ile seri/numaraları arasındaki ilişkiyi açıkça anlıyor. Bunun ispatı için herhangi bir ürünün model numarasını aratmanız yeterli. Bu yüzden bunu alt etiketi olarak eklemek faydalı olacaktır.

Videolarınızı Öne Çıkarın
3. Bölüm

Online video izlemek oldukça popüler. Cisco verilerine göre çevrim içi video 2021 yılına kadar tüm çevrim içi trafiğin %80'ini oluşturacak. Çok fazla video içeriği olmasına rağmen insanlar hala yeni video içerikleri talep etmeye devam ediyor. Video, dijital pazarlama planlarınızın bir parçası değilse yeniden düşünmelisiniz. Peki SEO'nuzu geliştirmek için videoları nasıl kullanabiliriz.

Arama sonuçlarında artık daha fazla video sonuçlarının çıktığını fark etmişsinizdir. Videoları öne çıkarmak için mutlaka rich snippet kullanın.

Bir Transkript Sağlayın
Youtube'a yüklediğiniz her videolarınız için bir Transkript yani alt yazı eklemeniz video içeriği ile bilgi sağlayacağından videonuzu daha izlenebilir kılacaktır.

Videolarınızı Öne Çıkarın

YouTube Kanalınızı Büyütün
YouTube dünyanın 2. en büyük arama motorudur. Youtube üzerinden aranan içerik sayısı Bing arama motorunun tam 2 katı ve Youtube büyümeye devam ediyor. Bu yüzden 2020'de SEO'dan daha fazla trafik almak istiyorsanız, özellikle YouTube için içerik oluşturmanızı ve optimize etmenizi öneririm. Çünkü Youtube görmezden gelinmeyecek kadar büyük bir arama motorudur.
 

SEO için Videonuzu Optimize Edin
Google, videonuzun neyle ilgili olduğunu bulmak için başlığınızı, açıklamanızı ve etiketlerinizi kullanır.

Neden Önemli? Çünkü Tüm Google aramalarının %55'i en az bir video içermektedir. Ve bu videoların hepsi Youtube'da geliyor. Youtube'ın sahibinin Google olduğu düşünülürse 2020'de arama sonuçlarında daha fazla YouTube videosu bekleyin.

Yazılarınızın Arasına Video İçeriği Ekleyin
İnsanlar daha fazla video içeriği izlemek istiyorlarsa bunu onlara sunun. Videoyu kendiniz çekmesiniz bile yazılarınızın arasında video içeriği koymanız hemen çıkma oranını ciddi bir şekilde düşürecektir.

Sesli Arama Optimizasyonu
4. Bölüm

Dijital pazarlamada “Sesli Arama" konusu önemsiz bir kavram olarak görünse de, şuan arama endüstrisindeki en önemli konulardan birisi. Sesli arama kavramı ilk olarak akıllı telefonlar ile başladı ve ardından tüm akıllı cihazlara eklendi. Bugün hemen hemen her nesilden insanlar sesli aramayı kullanıyor.

Biraz sonra okuyacağınız istatistiklerde sesli aramanın ne kadar önemli olduğunu anlayacaksınız.

Sesli Arama Neden Daha da Büyüyecek
Mutfakta yeni bir yemek hazırladığınızı ve tarifi karıştırdığınızı hayal edin. Herkes gibi, muhtemelen akıllı telefonunuzu temiz olmayan ellerinizle kullanmak istemezsiniz. Yardımcı olabilecek bir şey mi düşünüyorsunuz? Şüphesiz sesli arama yardımcısını kullanarak tarifin tamamını tekrarlayabilir ve yemek pişirmeye devam edebilirsiniz. Sesli aramanın bizim için günü kurtardığı bu gibi düzinelerce örnek var.

Yetişkinlerin %41'i her gün en az 1 kez sesli arama yapıyor.
Google’da yapılan sesli aramalar 2008'den günümüze kadar 35 kat arttı.
Cep telefonundaki tüm aramaların %20'si sesli aramalardır.

img

Sesli Arama Daha Hızlı, Daha Kolay ve Daha Kullanışlı
Hiç şüphesiz ki sesli arama geleneksel aramaya yönteminden daha hızlıdır ve insanların bunu tercih etmesindeki en önemli nedenlerinden birisi budur.Zaman kavramının çok önemli olduğu günümüzde insanlar cevabı kısa olan soruları yazmayı tercih etmiyor. “Everest'den sonra en yüksek dağ hangisi" gibi bir soru için yazmak mı yoksa sesli arama mı yapmak zorunda kalsak, çoğunluğumuz sesli aramayı tercih ederiz.

Local SEO için Sesli Arama Önceliklidir
Sesli aramaların en büyük hacmi yakın yerlerdeki arama sorgularından oluşur. İnsanlar ziyaret edecekleri yerleri bulmak, kalacakları otelleri ve hareket halindeyken restoran bulmak için sesli aramayı kullanırlar.

Sesli aramalarımız için çıkan sonuçların büyük bir bölümü öne çıkan snippet'lardır. Google, ses sorgularını yanıtlamak için bilgi grafiklerine ve zengin snippet'lara büyük ölçüde güvenir. Arama yapanlar hızlı ve anında sonuç almak istiyor ve Google bunu anlıyor.

Sesli Arama için İçeriğinizi Optimize Etme Stratejileri
Rekabetin sürekli arttığı dijital mecrada sesli arama çağında, pazarlamacılar ve SEO uzmanları, içeriği sesli arama için optimize etme alışkanlığı edinmelidir. Bu alışkanlık size sesli aramalar için daha iyi sıralamalar elde etmenize ve organik erişiminizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

  •  Zengin Snippet İçin En İyi Duruma Getirme

Önceki bölümde de belirttiğimiz gibi sesli aramalardan gelen cevapların %70'inin zengin sonuçlardan olduğu artık kesin. Sesli arama, geleneksel aramalardan çok daha fazla konuşma tabanlı olduğu için içeriğimizi ve yapısını tekrar analiz etmemiz gerekir. Amaç, içerik düzenini geliştirip onu sesli arama dostu haline getirmek için özlü sorular ve cevaplar içermelidir.

Ürün sayfalarınıza ve bloglarınıza Sıkça Sorulan Soruları (SSS) dahil edin. Çünkü bunlar soru anahtar kelimeleri içerir ve kısadır. SSS Google'ın web sitenizden içerik çekmesini ve zengin bir snippet olarak göstermesini kolaylaştırır.

  • İçerik için Konuşma Dili kullanın

İçerikleriniz de konuşma üslubu kullanmak, sesli arama sorgusunun temel özelliklerinden birisidir. İçeriğimiz de robotik dili ne kadar fazla kullanırsak, sesli arama sonuçlarında görünme ihtimali o kadar az olur.

İnsanların sesli aramayı kullanırken kullandıkları sorgu stilini incelemeniz ve tahmin etmeniz gerekir.
İnsanlar ne tür soru kelimeleri kullanıyor?
Konuşma tarzı nedir?
En çok ne tür sorular soruluyor?
Bu sorgular için ne tür cevaplar en uygunudur?
Hangi yanıtlar iyi performans gösteriyor ve sesli arama sonuçları olarak gösteriliyor?

Yukarıdaki soruların cevaplarını içeren veri odaklı bilgiler, insanların sözlü olarak arama yaptıklarında ne istedikleri hakkında bir fikir edinmenizi sağlar.

  • Web Sitenizin Hızını Artırın

Yüklenmesi daha uzun süren web siteleri, hızlı yüklenenlere kıyasla çok hızlı bir şekilde terk edilir. Web sitenin yükleme hızının hemen çıkma oranı üzerinde doğrudan bir etkisi var ve üstünde önemli durulması gereken konuların başında gelmektedir.

  • Siteniz Mobil Uyumlu mu?

Sesli aramaların mobil tabanlı olduğunu ve mobil aramaların masaüstü aramalarını geçtiğini varsayarsak, sitenizin mobil uyumlu olması artık ciddi bir kriter.

  • Google İşletme'den Faydalanın

İnsanların sesli aramaları mobil ve yerel olarak kullandığını düşünürsek, sitenizi Google İşletmem sayfasına eklemeniz yararlı olabilir. İşletme ayarlarında adres, telefon ve isminiz olması önemlidir.

Öne Çıkan Snippet
5. Bölüm

Öne Çıkan Snippet (Featured Snippet), arama yapan kullanıcılara tam anlamıyla cevabını alabildiği sayfaların, arama sonuçlarınında üstünde bir blog içinde sonucun listelenmesidir. Bu listelenen sayfa en üstte yer aldığından sıralandığı pozisyona sıfırıncı pozisyon denir. Burada yer alan siteler ciddi anlamda trafik ve to artışı yaşarlar. Tabi bu sırada yer almak için sorgulanan kelimede ilk sayfada olmanız şart. Özellikle ilk 5'de olmanız burada yer almanızı kolaylaştıracaktır.

Featured Snippet Bizim İçin Neden Önemli?
Google artık arama sonuçlarında kullanıcıların çok hızlı bir şekilde aradıklarını bulabilmeleri için çeşitli düzenlemeler yapmaya devam ediyor. Hız artık yeni çağda en önemli meta. Artık arama kriterlerinde hızlı sitelerin nasıl avantaj sağladığını hepimiz biliyoruz.

SEMrush verilerine göre tüm arama sonuçlarının %11,52'sinde Öne çıkan snippet'lar var. Bu sıralamada yer almak sitenizde ciddi bir trafik artışı sağlayacaktır.

Öne Çıkan Snippet

İçeriğinizin Öne Çıkan Snippet'da Görünmesini Nasıl Sağlarsınız?
Sitenizde ilk sayfada olan yazılarınızı düzenlemek ilk etapta daha mantıklı olacaktır. Çünkü Featured Snippet için ilk sayfada olmanız zorunlu. Eğer böyle bir içeriğiniz yoksa sektörünüzde long-tail ve soru cevap niteliği taşıyan içerikleri tespit etmeniz ve buna göre içerik oluşturmanız gerekir. Featured Snippet genellikle soru içeren ve cevabı belli olan içeriklerde daha etkili sonuçlar veriyor. İçeriğinizin en üst bölümünü ayrı tutup ilk etapta 40-60 kelimelik özet niteliğinde bir sorunun cevabı gibi bir açıklama yazmak ve yazının başında anahtar kelimeyi geçirmek faydalı olacaktır.

Arama Niyeti
6. Bölüm

Arama niyeti, 2019'da SEO dünyasında oldukça popüler bir konuydu. Arama niyeti (“Kullanıcı Niyeti" olarak da bilinir) kullanıcının arama motorunda sorguyu hangi amaçla yaptığını anlamayı hedef alır. Arama niyetleri arasında bilgilendirme, ticari, gezinme, ve işlem yapma bulunur.

Arama Niyeti Neden Önemli?

Basitçe söylemek gerekirse: Arama Niyetini tatmin etmek Google’ın 1 numaralı hedefidir.

Bu nedenle, bugün SEO ve içerik pazarlamasıyla başarılı olmak istiyorsanız, Arama Niyeti yaklaşımınızın büyük bir parçası olması gerekir.

Başka bir deyişle: backlink ve diğer geleneksel Google sıralama sinyalleri hala önemlidir. Ancak, sayfanız Arama Niyeti'ni karşılamıyorsa, siteniz sıralanmayacaktır. Binlerce backlink aldım ama sitem sıralamada yok diyorsanız doğru yerdesiniz.

Kullanıcı Deneyimi İçin Optimize Edin
Merak ediyor olabilirsiniz. Google, bir sayfanın Arama Amaçlarına uygun olduğunu nasıl biliyor?

Cevap: İnsanların SERP’ler ile nasıl etkileşimde bulunduklarına bakarlar.

Arama Niyeti

Diğer bir deyişle:

İnsanlar belirli bir arama sonucunu sevmediğini söyleyebilirler. Ve eğer bir arama sonucunun bir anahtar kelime için uygun olmadığına dikkat çekerlerse, arama sonuçlarını aşağı kaydırarak diğer sonuçlara bakarlar.

Örneğin canınız tatlı çekti veya beklenmedik bir misafiriniz gelecek ve vaktiniz çok kısa.

Kolay ve hızlı bir tatlı yapmak istiyorsunuz.

Google’da “hızlı tatlı tarifi" diye arattınız.

arama niyeti

Tıkladığınız ilk sonuç iyi görünüyor ancak pişirme süresi 1.5 saat ve bu kadar vaktiniz yok.

Arama Niyeti

Daha pratik bir tarif için hızlıca diğer sonuçlara göz gezdirirsiniz.

Ve tam istediğiniz gibi hızlı bir tatlı tarifi buldunuz.

arama niyeti

“Hızlı tatlı tarifi" araması yapan kişilerin çoğunluğu sizinle aynı fikirdeyse, bu sonuç arama sonuçlarında önemli bir sıralama artışı sağlayacaktır.

Mevcut İçeriği Geliştirin

Siteniz sıralamalarda problem yaşıyorsa birşeyleri değiştirmenin vakti gelmiştir. İçeriklerinizi düzenlerken sadece yeni içeriklerle kendinizi sınırlandırmayın. Aslında, eski içeriği Arama Amacına uygun hale getirip optimize etmek, web sitenize daha fazla organik trafik almanın hızlı yollarından birisidir.

İçeriğinizi optimize ederken yada yeni bir içerik girerken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta anahtar kelimenizin amacı.

Eğer satışı yapılan bir ürün için sıralamada yer almayı düşünüyorsanız o ürün için bilgilendirici bir içerik girmemelisiniz. Çünkü o ürünle ilgili e-ticaret sitelerinin arasında arama sonuçlarında blog içeriği göremezsiniz.

Google’da arama yapanların içeriğinizle ilgili harika bir deneyim edinmelerini sağlamak için birkaç ipucu.

  • Pop-up’ları Sınırla: Google pop-up’ları sevmez. Ve kullanıcılar da. Bu yüzden pop-up kullanıyorsanız, sadece “çıkış amacı” açıkken bunları kullanmanızı öneririm.
  • 14px + Yazı Tipi: İçerikleriniz mutlaka okunabilir olmalı.
  • Alt Başlıkları Kullan: Google’da arama yapanlar HIZLI cevaplar ister. Bu, sayfanızın her bir kelimesini okuyamayacakları anlamına gelir. Alt başlıklar (H2, H3)  kullanıcıların içeriğinizi ana noktalar için gözden geçirmelerini sağlar.
  • Video ve Görüntüleri Kullanın: Bu, içeriğinizin daha kolay kullanılmasını ve anlaşılmasını sağlar.
Düşen TO ile Mücadele
7. Bölüm

Organik tıklama oranınız düşük ve düşen to ile sorununuz mu var?
Araştırmalara göre mobil aramadaki organik TO'nun 2015'den beri %41,4 oranında azaldığı görülüyor. Bunun tek sebebi olarak Google, organik arama sonuçlarını featured snippet, reklamlar, öneriler ve daha fazlasıyla dolduruyor.

SERP'lerde öne çıkmak için, sonucunuzun “bana tıkla" diye bağırması gerekiyor, yoksa kullanıcılar sizi dikkate almaz.

Anahtar Kelimenizi URL’nize Ekleyin
Anahtar kelime bakımından zengin URL’ler, anahtar kelime geçmeyen URL’lere kıyasla %45 daha fazla tıklanıyor.

İfade Kullan
Başlıklarda duygusal ifadeler kullanmak nispeten yüksek bir TO'ya sahiptir.

Google'da arama yapanlar ilgi çekici başlıklara daha çok tıklarlar. Tabi ki başlık eklerken içeriğinizle alakalı olmalı. Olası bir clickbait yapmanız sayfa To'nunuzu düşürebilir.

Her Sayfa İçin Meta Açıklamaları Yaz
Bu, TO'nuzu yaklaşık %6 artırabilecek 2 dakikalık basit bir adımdır.

Düşen TO ile Mücadele
Backlinkler Hala Çok Etkili
8. Bölüm

Her sene farklı SEO trendleri çıkmasına rağmen bu zamana kadar zirvedeki yerini hiç kaptırmayan kesinlikle backlinklerdir. 2020'de SEO hala kaliteli içerik ve aldığınız kaliteli linklerle ilgilidir.

Doğal bir backlink almak için kaliteli bir içeriğe sahip olmanız gerekir. Eğer backlink alamazsanız da ilk sayfaya gelemezsiniz. Ve eğer ilk sayfada değilseniz, diğer maddelerde bahsettiğimiz görsel arama, to, arama niyetinin hiç bir önemi kalmaz.

Kısacası, kaliteli içerik ve bağlantılar SEO stratejisinin temeli olmalıdır.

img
Bonus İçerik
9. Bölüm

Yorumları ve Kitlenizi Teşvik Edin
Blog yorumları sıralamanıza yardımcı olur mu?

Cevap kesinlikle “EVET!”.

Google, sitenizdeki topluluğun (blog yorumları) sıralamada “ çok ” yardımcı olabileceğini belirtti.

Zombi Sayfaları Optimize Edin

Bu, HER ZAMAN işe yarayan birkaç SEO tekniğinden biridir.

img

Her sitenin değeri sıfır olan sayfalar vardır. Eğer binlerce içeriğiniz varsa mutlaka zombi sayfalarınız vardır ve bunları optimize etmeniz gerekir. Aksi halde sitenizin SEO'su yokuş aşağı sürüklenir.

Zombi sayfaların ziyaretçiler için değeri yoktur. Bu sayfalar ziyaretçileriniz için aradıkları bilgileri içermediklerinden, arama motorları tarafından da göz ardı edilirler.

Zombi sayfalarını yönetmenin tek yolu onları karantinaya almak. Performansınıza zarar veren sayfaları tanımladığınızda, onları yeniden hayata döndürmek için önlemler alabilirsiniz. Ya da, artık gerçekten var olması gerekmeyen bir sayfa ise, onu silmenizde hiç bir sakınca yok. Tabii bu sayfaları silmek çok fazla 404 oluşturacağından onun yerine 410 hata kodu vermek daha mantıklı olacaktır. 410 hata kodu, daha önceden böyle bir sayfanın olduğunu ancak kaldırıldığını gösterdiğinden 404 hatasından farklıdır. Eğer içeriğinizde kaybetmek istemeyeceğiniz geri bildirimler varsa 301 yönlendirmesi yapabilirsiniz.

SEO Hizmetinden Önce Sıkça Sorulan Sorular?

SEO Hizmeti almadan önce merak edilen soruları yanıtladık