Google’ın Gizli Algoritmasını Çözen O Seo Rehberi

Arama motoru optimizasyonu yani SEO’nun sırlarını öğrenmeye hazır mısınız?
Hevesinizi kırmak istemeyiz, ama aslında ortada bir sır yok.
Gizli bir bileşen yok.Gizli bir tarif de yok.
SEO sihirli numaralar veya arama algoritmalarıyla oynanan bir kumar değil.

Gerçekten ihtiyacınız olan şey insanların arama yaptıkları zaman karşılarında ne görmek istediklerini anlamak – ve bunları neden istediklerini bilmek.

SEO’yu bu kadar zor yapan şey SEO arkasında büyük bir sırrın olmamasıdır. Ayrıca SEO , sürekli hareket eden dinamik bir hedeftir.

Ve kuralları biz değil, arama motorları koyuyor!

Söylenilene göre organik arama, en kârlı pazarlama kanallarından bir tanesi – tabii bu konuya yatırım yapmak isterseniz. Şuan aklınızdaki soru şu Seo Nasıl Yapılır ? işte başlıyoruz.

Arama Nereye Gidiyor

Eğer SEO dünyasında oldukça yeniyseniz, daha ileriye gitmeden önce konuya sitemizde yer alan kılavuz ile başlamanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. SEO temelleri hakkında bir fikir sahibiyseniz harika, haydi başlayalım. SEO başarısını çok sayıda faktör etkiler. Bunlardan bazıları:

 

  1. Teknik: Performansı, görünürlüğü veya arama motorlarının sitenize nasıl ulaştığını etkileyen her şey buraya dahildir. İndeksleme, crawling, şema, sayfa hızı, site yapısı, URL yapısı ve daha pek çok kavram teknik ile ilgilidir.
  2. On-Page: Bu sizin içeriğinizdir – hem web sitenizde kullanıcılar tarafından görülebilen şeyleri (metin, görsel, video veya ses dosyaları), hem de yalnızca arama motorları tarafından görülebilen şeyleri (HTML etiketleri, yapılandırılmış veri) içerir.
  3. Off-Page: Bu siteniz üzerinde olmayan herhangi bir şeydir. Off-page faktörleri web sitenizin otoritesini, ilgililiğini ve güvenini artıran faktörlerdir. Link yapılandırması, sosyal medya pazarlaması, PPC pazarlaması, görüşler ve yorumlar gibi elementler bu faktörler arasındadır.

 

Bu bölümde, SEO başarısı için en önemli faktörlerden üçü ile SEO dünyasını keşfetmeye başlayacağız:

 

  1. Arama deneyimi optimizasyonu: Müşterinize veya hitap ettiğiniz kitleye karşı hangi fırsatlara sahipsiniz?
  2. Gerçek kullanıcılar için içerik stratejileri: içeriğin önemi ve ilgililiğin ne anlama geldiği.
  3. SEO’da sesli aramanın etkisi: Çok da uzak olmayan bir geleceğe bakacağız ve sesli arama için optimizasyonun neden gerekli olduğunu göstereceğiz.

   1.Arama Deneyimi Optimizasyonu (Search Experience Optimization)

SEO kısaltmasını duyduğunuzda duyduğunuz şey genellikle Arama Motoru Optimizasyonu anlamındadır. Ve tahmin edeceğiniz üzere SEO bu bağlamda web sitelerinin arama motorları için optimize edilmesi anlamını taşır. Ancak Arama Deneyimi Optimizasyonu, SEO terimini düşünmek için daha yeni bir yoldur. Hatta bazıları arama deneyimi optimizasyonunu “yeni SEO” olarak da adlandırır.

Arama deneyimi optimizasyonu, markanızı veya içeriğinizi görülebildikleri her yerde insanlar için optimizeetmektir. Yani arama motorları için yapılan optimizasyonun çok daha ötesindedir. Ancak bu gerçek arama motoru optimizasyonunun inanılmaz derecede önemli olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Arama stratejileri marka deneyimleri yaratmak için bize ihtiyaç duyar, ilgililik için arama sonuçlarını kullanırlar. 2006 Forrester çalışmasına göre, çevrimiçi deneyimlerin 93%’ü bir arama motoru ile başlıyor. Yani bir arama motoru markalar için en büyük reklam panosu.

 

Masaüstü vs. Mobil

Sonuçlara bakın, ne görüyorsunuz?

Resim


Mobilde hiçbir organik sonuç görünmüyor.

Masaüstünde ise görülen tek organik sonuç öne çıkarılan bir snippet.

Google’da, ücretli arama reklamlarının (bunlar arama sonuçlarında organik görünürlüğü artırabilir) dışında, öne çıkarılan arama sonuçları ile de başa çıkmak durumundasınız. Markanızın veya sitenizin görünürlüğünü geliştirmek için mümkün olan her noktayı optimize etmek zorundasınız. Bazen organik arama sonuçlarında “bir numara” olmak hiçbir şey ifade etmez çünkü sıralamada geliştirmek istediğiniz sayfa “ilk” sırada gösterilmez bile.

Aşağıdaki görselde ilk organik pozisyondan önce gelen şu birkaç arama sonucuna bakalım.

Resim

Haberler & Sosyal İçerik

Google News ve sosyal içerik, içeriğinizin harika görünürlük kazanabileceği alanlardır. Ancak haberler ve sosyal içerik tamamen o anki trendlere bağlıdır.

Bu alanlarda görünürlük kazanmak için alanınızı ve Google’ın aramalara nasıl cevap verdiğini iyi bir şekilde anlamalısınız. Her arama size haberleri veya sosyal içerikleri göstermez, bu yüzden anahtar kelimelerin farklı durumlarda nasıl reaksiyon gösterdiğini anlamak çok önemlidir.

 

Bilgi Panelleri

Google’ın Bilgi Grafiği (Knowledge Graph) tarafından güçlendirilen Google’ın bilgi panelleri bir işletme hakkındaki temel bilgileri gösterir. Bu temel bilgilerden bazıları şunlardır:

 

  1. Lokasyon
  2. Telefon numarası
  3. Derecelendirme
  4. Çalışma saatleri

 

Bu markanızın güven oluşturması bakımından çok önemli bir yoldur. Aramayı gerçekleştiren bireyler arama sonuçlarının belli bir kısmına bakmaya şartlanırlar, bilgi panelleri de bireylerin ihtiyaç duyduğu veya öğrenmek istediği güvenilir bilgileri onlara sunar. Eğer bir markanız varsa veya başka tür bir işletme sahibiyseniz, bu gibi panellere sahip olmak oldukça önemlidir. Eğer Bilgi Grafiği’nde değilseniz bazı sorunlar yaşayabilirsiniz.

 

People Also Ask ? (İlişkili Sorgular)

People Also Ask, başka bir içeriğin arama sonuçları ile birlikte önerildiği bir arama özelliğidir. Önerilen bu terimler insanlar tarafından aranılan gerçek terimlerdir ve web sitelerden içerikler bu sonuçların popülerliğine göre çekilir. Bu arama özelliğini doğrudan içerik optimizasyon fırsatlarını belirlemek veya içeriğinize ekleyeceğiniz yeni şeylerle ulaşmak istediğiniz kitleye yardım etmek için kullanabilirsiniz.

Resim

 

SEO’nun Farklı Platformlarda Uygulanması

Arama sonuçlarının farklı bölümleri için yapılan optimizasyona ek olarak, bireylerin arama yapabildiği her platformda SEO metodolojilerini uygulayabilirsiniz. Bu optimizasyon fırsatlarından bazıları şunlardır:

 

  1. App store optimizasyonu
  2. YouTube kanalı ve video optimizasyonu
  3. Google My Business optimizasyonu
  4. Sosyal medya optimizasyonu
  5. Üçüncü parti siteler ve dikey arama motorları (örneğin Amazon ve Yelp)

 

Üzerinde arama gerçekleştirilebilen tüm bu platformlarda SEO prensipleri eksiksiz bir şekilde uygulanabilmektedir ve bu sayede ek marka görünürlüğü kazanmak için fırsat elde edersiniz. Ayrıca, diğer arama deneyimleri için optimizasyon yaptığınızda, markanız ile ilgili içerik geleneksel arama motoru sonuçlarında da görünebilir. (Google, Bing vs.)

Arama Deneyimi Optimizasyonu ile İlgili Anahtar Fikirler:

  1. Olabildiğiniz kadar görünür olun. Arama deneyimi yaratmak için sonuçların her bölümünü kullanın.
  2. Arama motorunun ötesinde optimizasyon gerçekleştirin. Bu sayede arama motoru sonuçlarının kendisinde ek olarak varlık gösterebilirsiniz.
  3. Hedef arama deneyimi optimizasyonu olduğunda SEO çok daha geniş bir bağlamdadır, bu yalnızca arama motoru optimizasyonu yapmak değildir.

   
   2.İnsanlar için İçeriğinizi Optimize Edin

Resim

Bazen tüm bunların insanlar (müşterileriniz, okuyucularınız veya takipçileriniz) için optimize etmek ile ilgili olduğu kolayca unutulabiliyor. Bu yüzden daima insanlar için optimize edin, arama motorları için değil. Müşterileriniz için içerik yaratın, yalnızca daha yüksek sıralarda yer almak için değil. Eğer içerik stratejilerinizin merkezine insanları koyarsanız, arama motorlarında başarıya ulaşma ihtimaliniz de o kadar yüksek olacaktır.

İçerik, Anahtar Kelimeler & Arama Algoritmaları

Google geçtiğimiz yıllar boyunca birkaç algoritma güncellemesi ve değişikliği gerçekleştirdi.

Bu gerçekleştirilen değişimlerden iki anahtar algoritma değişikliği içerik ve anahtar kelimeler hakkında düşüncelerimiz açısından son derece önemli:

  1. Hummingbird: Bu güncelleme Google’a yalnızca aramanın bir parçası olarak bireysel anahtar kelimeleri değil, tüm sorguyu anlama yetisi verdi. Ayrıca bu güncelleme ile ana konuyu çevreleyen farklı anahtar kelimeler ile anlam konsepti getirildi. Sayfaların başından sonuna kadar tek bir anahtar kelime için optimize edilmesi artık hem bir SEO taktiği değil, hem de insanlara da doğal görünmüyor.
  2. RankBrain: Bu güncelleme Google’a daha önce hiç işlenmemiş sorguları anlama ve uygun sonuçların kullanıcıya sunulması için makine öğrenimi yoluyla sorgunun tüm anlamını kavrayarak bağlantılar kurma olanağı verdi. Bu içerik ve linkler ile birlikte en önemli üç sıralama faktöründen bir tanesi.

Peki bu iki algoritma güncellemesi içerik stratejilerini nasıl etkiliyor?

Anahtar kelimeler üzerine çok dar bir şekilde odaklanmak istemezsiniz. Sıralamalar elbette önemli ancak önemli olan tek şey sıralama değil. Anahtar kelimeler bazen size ihanet edebilir. Anahtar kelimeler yüksek arama hacmine sahip olabilir ancak bazen özgünlük ve değer açısından eksik kalabilirler.

Örneğin aşağıdaki aramaya (e-mail ile pazarlama) bir bakalım:

 

Resim

Bu anahtar kelime için sıralama kazanmak adına çok iyi bir içerik yazsanız dahi, bu trafiğin ne kadarı konu ile alakalı olacak? Bunlardan ne kadarını kazanca dönüştürebileceksiniz? Muhtemelen fazla değil.

“Email ile pazarlama” terimi oldukça jenerik. Google’ın muğlak sonuçlar göstermesinin sebebi de bu.

“Email ile pazarlama” ile “işletmeler için çapraz kanallı pazarlama platformları” terimleri arasında çok açık bir fark vardır.

 

Peki ya bu fark ne?

Amaç:

Bir anahtar kelime bilgilendiriciyken diğeri ise etkileşimsel. Etkileşimsel sorgular işletmeler için çok daha önemlidir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedefleyerek daha etkileşimsel sorgular için optimizasyon gerçekleştirebilirsiniz. Anahtar kelimelerin özgünlüğü size konuyla daha çok ilgili içerikler yaratmanız açısından yardımcı olur ve sitenize çok daha nitelikli trafik alırsınız. Taktiksel bir seviyede, konunuz ve anahtar kelime araştırmalarınız için daha yaratıcı olmak zorundasınız. İnsanların aradıkları şeyi nasıl aradığını anlayın.

 

İçerik Neden Önemli

İçeriğin önemi kesinlikle reddedilemez. İçeriğin ne kadar önemli olduğunun (ve anahtar kelime seçiminin içeriğin etkililiği açısından ne kadar önemli olduğunun) altını çizmek için şunları düşünün:

 

  1. Sorguların 60%’ı dört veya daha fazla kelimeden oluşuyor.
  2. Google’da bir ilk sayfa sonucu için ortalama kelime sayısı neredeyse 1,900.

 

Soru burada ortaya çıkıyor: insanların ne istediğiniz nasıl bilebiliriz? İnsanların ne için arama yapacağını nasıl bilebiliriz?

İnsanlara İstedikleri İçeriği Verin

Eğer yeteri kadar ilgi gösterirseniz, kitleniz size ne istediğini söyleyecektir.

En iyi kitle araçlarının bazıları Google arama sonuçlarında yer almaktadır:

  1. Otomatik düzeltme
  2. People also ask
  3. İlgili aramalar

 

Bunların hepsi insanların arama yaparken sordukları sorular. Bu bilgi yaratacağınız ek içerikler için size gerçek fırsatlar sunuyor. Sorunlar üzerinde durmak ve doğrudan bu sorunlara çözüm bulmak, arama yapanlara ihtiyaç duydukları anda doğru içeriğin ulaştırılmasına yardımcı olacaktır. Arama da özünde budur – bir ihtiyaç. Bu ayrıca müşterilerinizi daha iyi bir şekilde anlamanız konusunda size yardımcı olur.

Sosyal Dinleme

Sosyal platformlar insanlar hakkında daha çok şey öğrenmek ve onların ihtiyaçlarını dinlemek açısından bolca fırsat içerir. Çok sayıda insan sosyal medyayı bir yakınma aracı olarak kullanır. Bunu avantaja çevirin. Kendinize ait veya rekabetçi yorum kısımlarını kullanın. Yaygın konu ve temaları ele alın. Aktif olduğunuz tüm sosyal ağlarda (ve markanız nerede konuşuluyorsa) gerçekleşen iletişimi takip edin.

Peki ya insanlar nelerden yakınıyor? Bunlardan bazıları:

  1. Müşteri hizmetleri sorunları
  2. İşletmenizin ne zaman açık olduğunu öğrenememek
  3. Ürünleriniz veya hizmetleriniz

 

Bunların her birini bir içeriğe dönüştürebilirsiniz.

 

Rekabetçi Araştırma

Rekabetçi konular için arama sonuçlarındaki siteleri analiz etmek işiniz ile ilgili neyin doğru neyin yanlış olduğu konusunda ipuçları verir. Hangi konularda içeriklerin eksik olduğunu veya üzerine içerik yaratmak istediğiniz konularda web üzerinde yeterli içerik olup olmadığını görmek için bir içerik denetlemesi yapın.

Seçiminiz ne olursa olsun, son hedef her zaman aynıdır: daha geniş bağlamda içerik üretmek. Kitlenizin size ihtiyaç duyduğu alanlardaki çalışmanızı genişletin. Bu tarz bir araştırma rahatsız edici olabilir. Bu yollardan birine girdiğinizde bazı rahatsız edici gerçekler ile karşılaşabilirsiniz. Ancak ulaşmak istediğiniz insanların ihtiyaçlarını anlayacağınız için buna değecektir.

 

Önce Mobil!

Harika bir içerik, cihazdan bağımsız olarak optimal ulaşılabilirlik demektir. Bu noktada mümkün olduğunda hızlı bir şekilde yüklenen mobile-first deneyimleri oldukça önemlidir. Özellikle büyük ölçüde mobil organik trafik sağlıyorsanız, bunu yapmanın bir yolu Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) kullanmaktır. Işık hızında yüklenen bir içeriğe sahip olmak iyi bir kullanıcı deneyimi demektir. Yavaş yüklenen sayfalar SEO performansınızı etkileyebilir. Sürekli test edin ve optimizasyon gerçekleştirin.

Mobil deneyiminiz konusunda emin değilseniz, tüm sayfalarınızı test edin. Kullanıcı deneyimini optimize etmek için kullanabildiğiniz her aracı kullanın. Çok sayıda harika araç mevcut, bunlardan biri de Pagespeed Insights. Bu araçları problemlerin nerede olduğunu saptamak için kullanın.

İlginç gerçek: 2012 yılında Google, sonuçları saniyenin dörtte biri kadar yavaşlattığında günde 8 milyon arama kaybedebileceğini keşfetti. Google’ın günde 3 milyardan fazla arama sonucu gösterdiği göz önüne alındığında bu sayı çok yüksek gibi görünmüyor ancak bu 8 milyon aramada Google’ın reklam yayınlayamayacağını düşünürsek bu Google için daha az gelir demek. Ve reklam geliri Google’ın kazandığı paraların birincil kaynağı.

Resim

 

Mobile-First Index için Hazırlıklı Olun

Google yıllardır herkese mobile-first uygulamasına geçmesini söylüyor ama şimdi bu mobile-first index ile gerçekleşiyor. Bunun anlamı Google’ın mobil siteleri, bu sitelerin masaüstü versiyonlarına kıyasla daha yüksek sıklıkta crawl edeceği. Bunun diğer bir anlamı mobil uyumlu olmanın SEO konusunda daha önce hiç olmadığı kadar önemli olduğu. Bu alandaki gelişmeleri dikkatli bir şekilde takip etmenizi öneriyoruz.

 

SEO’yu DNA’nızın Bir Parçası Yapın

İçeriğinizi en başından optimize edin. Bu sayede sonradan çekebileceğiniz baş ağrılarından kurtulmuş olursunuz. SEO bir süreç, bir hedef değil. SEO hiçbir zaman tam anlamıyla uygulanamaz. Optimize etmeyi asla bitiremezsiniz. Kusursuz bir web site olmadığı için, her sayfa optimize edilebilir. Hedefiniz “daha az kusurlu” olmak olmalı. Diğer bir deyişle, dünyadaki en iyi web site olmanıza gerek yok. Rekabet ettiğiniz sitelerden daha iyi olmanız gerekiyor. SEO temelleri konusunda istikrarlı olmak bunu yapmanın en iyi yoludur:

  1. Meta description ve başlıklarınızı optimize edin.
  2. Arama dostu URL ler kullanın.
  3. Eğer varsa video içeriğinizi optimize edin.
  4. Başlık etiketlerinizi optimize edin. (H1, H2, H3 vb.)
  5. Sitenizin içinde daha derin içeriklere linkler verin.
  6. Konu olarak birbiriyle ilgili içerikler yaratın ve optimize edin.

 

Bu maddelerin hepsi deneyimli SEO uzmanlarına yüzeysel gelebilir. Ancak sitelerin en temel şeyleri (örneğin en önemli sayfalardaki başlık etiketleri) dahi çok sık gözden kaçırdığını görseniz muhtemelen çok şaşırırdınız. Site içindeki dolaşım ve iç link yapısı sitenizin tematik belkemiğini oluşturur. Bunları arama motorlarına sitenizin konusu hakkında sinyaller göndermek –ne için bilindiğinizi göstermek- için kullanın.

İçerik ile İlgili Anahtar Fikirler:

  1. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanın. Yalnızca jenerik/belirsiz anahtar kelimeleri hedefleyen bir strateji ile kendinizi sınırlandırmayın.
  2. Kitlenizin isteğini anlayın ve onlar için içerik oluşturun. Kitlenizi dinleyin. Onlar size hangi içeriği yaratmanız gerektiğini söyleyecektir.
  3. En başından optimize edin. Sitenizi oluştururken tüm temelleri uygulayın. (Teknik SEO ve on-page optimizasyonu)

 

   3.Sesli Arama Optimizasyonu

Sesli arama düşündüğünüzden daha yakın. Arama alışkanlıklarındaki değişikliklere ve arama sonuçlarındaki kaymalara dikkat edin. Geleceğe hazırlanmak için şimdiyi anlamanız gerekir. Tamamen yeni bir insan jenerasyonu geliyor. Bu insanların arama motorları ile birincil ilişkisi onlar ile konuşmak – yazmak veya dokunmak değil. Bu çok büyük bir değişiklik. Kullanımı oldukça kolay ses destekli cihazların yaygınlaşması ile birlikte arama alışkanlığı olarak voice-firsteksenine hızlı bir şekilde yaklaşıyoruz.

Resim

 

Sıfırıncı Sıra – Sıfır Pozisyon

Google’ın sunduğu arama sonuçlarında öne çıkan snippet kritik bir rol oynamaya çoktan başladı. Bu SEO içinde çalışılacak yeni bir alan. Google’ın öne çıkan snippetları ilk organik arama sonucunun üstünde yer alıyor, bu yüzden sitelere trafik, görünürlük ve güven açısından çok büyük bir destek sağlıyor. İnsanlar öne çıkan snippetlara o kadar çok güveniyor ki genellikle diğer herhangi bir organik sonuca tıklamıyorlar.

Google tarafından sıfırıncı sıra genellikle sorulara doğrudan cevap sunmak için kullanılıyor. Cevap olarak site içeriğinden bir alıntı yapılarak öne çıkan snippet olarak gösteriliyor.

 

Sesli Arama İçin Optimizasyon

Sesli aramanın tek bir sonucu var. Sıfırıncı sıra size cevap verebilecek tek sonuç.

Başarılı olmak için, aramanın içeriğini ve bağlamını bilmek önemli:

  1. Kitlenizin yaygın olarak sorduğu soruları veya gerçekleştirdiği aramaları saptayın.
  2. Bu sorulara ve gerçekleştirilen aramalara doğrudan cevaplar içeren içerikler yaratın.

 

İçeriği Aksiyona & Beceriye Çevirin

Google birkaç tip yayınlanmış içeriği alıp bunları ses ile aranabilir hale getiriyor:

  1. Haberler
  2. Tarifler
  3. Podcastler

 

Alexa da bazı içerikleri ses ile aranabilir kılıyor:

  1. Web tabanlı cihazlar
  2. Bilgi aramaları

 

Sesli Aramanın Geleceği

Sesli arama ile ilgili bilmediğimiz daha çok şey var.

  1. Sesli arama verisi bulunabilir değil. Google arama konsolunda sesli arama verisini masaüstü veya mobil arama için yaptığı gibi göstermiyor.
  2. Arama davranışının değişimi. Mobil kullanım yaygınlaştığında “near me” tipindeki aramaları göstermek için veriler mevcuttu. Bu tarz aramaların sesli aramalarda nasıl bir karşılık bulacağını şu an için bilemiyoruz.

 

Ne biliyoruz?

Sesli olarak gerçekleştirilen aramaların tüm aramaların 10%’unu oluşturduğunu ve bu sayının arttığını biliyoruz. Tıpkı mobil aramanın 6-7 sene önce geldiği gibi sesli arama da geliyor.

SEO fırsatının ortaya çıktığı yer de burası. İnsanlar ihtiyaç duyduğunda ilgili içerik ile karşılarına çıkmaya devam etmek için sesli arama deneyimi metodolojisini nasıl tanımlayacağız?

Sesli Arama ile İlgili Anahtar Fikirler:

  1. Voice-first dünyasına hazırlıklı olun.
  2. Sıfırıncı sıra için optimize etmek sesli arama için optimize etmek anlamı taşıyor.
  3. İçeriğinizi ses yoluyla aranabilecek şekilde yaratın.

Özet

Özellikle içerik konusunda SEO’ya yaklaşımınız açısından stratejinizde bu üç alanı dikkate alın:

  1. Arama deneyimleri yaratmak – yeni SEO. Yapabildiğiniz her fırsatta optimizasyon gerçekleştirin. Geleneksel organik sonuçların harici de dahil olmak üzere arama sonuçlarının sahipliğini ele geçirin. Güncel olun. İlgili olun. Nerede olursa olsun, markanız ile ilgili arama yapan kişiler için güvenilirlik inşa edin.
  2. İçeriği insanlar için yapın, arama motorları için değil. Bu sayede harika dijital deneyimler sunabilir ve müşterilerinizi daha iyi anlayabilirsiniz. Anahtar kelimeler ile ilgili endişelenmek yerine insanların merak ettikleri konular üzerine yoğunlaşın. Kitlenizi dinlemek için içerik varlığınızı kullanın ve ihtiyaç duydukları cevapları doğrudan içeren içerikler yaratın. Her zaman ileri gitmenizi sağlayacak iyi bir SEO yapısı inşa edin.

Ek Resimler

Bu içerik 20.09.2018 tarihinde yayınlandı ve toplam 398 kez okundu.

Yorumlar (0)

Bu içeriğe henüz hiç yorum yapılmadı !! İlk yorum yapan siz olun.
YENİ YORUM YAP

Yorum Yap

İşlemin sonucunu giriniz.

Benzer İçerikler

İlginizi Çekebilir