Geçtiğimiz günlerde bir Microsoft tarafından bir araştırma makalesi yayınlandı. 2020‘ yılı için yapılan araştırma pazarlama profesyonellerinin en çok zorlanacağı ve Dijital pazarlama konularını içermekte. Bu noktada ülkemizde özellikle her köşe başında (Linkedin vb.) karşılaştığımız ‘seo uzmanı‘ arkadaşlar olduğundan dolayı bu işin ne kadar zor ve başarı faktörlerinin sektörden sektöre değiştiğini daha net anlamamıza yardımcı bir araştırma olduğu kesin.
Araştırma, pazarlamacılar için gelecek on yıldaki en önemli becerilerin listelerini içeren pazarlama becerilerindeki eğilimler hakkında yapılan bölümünde SEO‘pazarlama konusuna da değinilmiş. Önemli zor beceriler listesinin başında arama motoru optimizasyonu geliyor.
Araştırmadan elde edilen veriler, Microsoft tarafından 600 küresel üst düzey pazarlamacı katılımcısıyla gerçekleştirilen bir LinkedIn anketine dayanmaktadır.
Anket sonuçlarına göre, pazarlamacıların 2020’lerde sahip olması gereken en önemli beceriler aşağıdaki gibidir.
Zor beceriler:
- SEO
- Veri analizi
- Reklam Yazarlığı
- Davranış analizi
- Otomasyon
Hassas Yetenekler :
- Yaratıcılık
- Alçakgönüllülük
- Empati
- Adapte olabilirlik
- Şeffaflık
Kişisel ve tarafsız olarak bu çalışmayı ele aldığımızda SEO çalışmalarının ve başarısının öneminin olduğunu anlayabilirsiniz. Toplamda 10 yıldır SEO hizmeti veren bir ajans olarak internet üzerinden müşteri bulmak veya hizmet/ürünlerini satmak isteyen büyük/küçük ölçekli firmalar açısından SEO çalışmaları %90 derecede önemli olduğunu düşünüyoruz.