Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Sosyal Medya Paylaşımları ve Sosyal İtibar

Bir off-the-page faktörü olarak linkleri kullanmak arama motorları için harika bir atılımdı. Ancak zamanla, değişik sebeplerden dolayı, linkler biraz değer kaybetti. Bazı siteler dışarıya link verme konusunda oldukça eli sıkıyken, bazıları da spamın önüne geçmek için linkleri engelliyor. Tüm bunlarla birlikte linkler alınıp satılıyor ve bu da onları daha az güvenilir kılıyor.

Eğer linkleri insanların sitelerin yararına verdiği “oylar” olarak düşünürsek, sosyal medya paylaşımlarını da bunun devamı olarak görebiliriz. Arama motorlarının sosyal etkileşimlerimizi ve davranışlarımızı değerlendirmesi ile birlikte, sosyal sinyaller potansiyel bir sıralama faktörü olarak gelişiyor.

Google’ın tekrar tekrar belirttiğine göre, Google sayfaları sıralamak için Facebook ve Twitter gibi büyük sosyal ağları kullanmıyor. Ancak SEO’lar arasındaki yaygın inanışa göre bunlar doğrudan olmasa da dolaylı olarak SEObaşarısını etkiliyor.

Sosyal olarak paylaşılan içerik linkler toplayabilir veya angajman kazanabilir, bunlar da doğrudan sıralama faktörleridir. Sonuç olarak, sosyal medyaya önem vermek SEO başarısı için önemlidir.

Sü: Sosyal Ün / Sosyal İtibar

 

Tıpkı arama motorlarının tüm linkleri eşit görmediği gibi, tüm sosyal hesaplarını da aynı şekilde görmezler. Herkes dilediği an sosyal medyada bir hesap yaratabileceği için bu anlaşılırdır. Sonuçta bir insanı 100 farklı sosyal medya hesabı oluşturmaktan alıkoyacak hiçbir engel yoktur.

İdeal olarak, iyi bir itibara sahip olan sosyal hesaplardan referanslar elde etmek istersiniz. Diğerleri tarafından kabul edilen bir sosyal buradalık çok önemlidir. Dolayısıyla, web sitenizde veya çevrimdışı ortamda müşterileriniz ile yaptığınız gibi, gerçek ve doğal bir şekilde ilgili sosyal platformlara katılın.

Resim

Sp: Sosyal Paylaşımlar

 

Aynı linklerde olduğu gibi, kaliteli sosyal paylaşımlara sahip olmak idealdir ancak sosyal ağlar üzerinde geniş bir şekilde paylaşılmanın da oldukça büyük yararı vardır. İyi şeyler daha fazla insan sitenizi veya markanızı gördüğü zaman gerçekleşir.

Tekrar belirtelim ki, sosyal paylaşım sitelerinde bulunmak ciddi derecede önemlidir. Eğer bir Twitter, Facebookveya Google+ sayfanız yoksa bu kayıp yaşadığınız anlamına gelir. İçeriğinizin, markanızın veya sitenizin paylaşılmasına ve geniş kitlelere ulaşmasına yardım edecek bu bağlantı ağına gerekli değeri vermenizi öneririz.

 

  1. Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörlerinin Türleri
  2. Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : İçerik
  3. Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Web Site Mimarisi
  4. Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Html Kullanımı
  5. Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Site Otoritesi, Tıklanma Oranı ve İçerik
  6. Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Link Yapısı ve Link İnşası
  7. Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri : Ülke, Bölge, Konum, Geçmiş
  8. Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Sosyal Medya Paylaşımları ve Sosyal İtibar
  9. Arama Motoru Sıralamasında Başarı Faktörleri: Spam, İhlaller ve Cezalar

Ek Dosyalar

Ek Resimler

Bu içerik 16.08.2018 tarihinde yayınlandı ve toplam 147 kez okundu.

Yorumlar (0)

Bu içeriğe henüz hiç yorum yapılmadı !! İlk yorum yapan siz olun.
YENİ YORUM YAP

Yorum Yap

İşlemin sonucunu giriniz.

Benzer İçerikler

İlginizi Çekebilir